سیگنال خرید رایگان و تحلیل تکنیکال سهام

کانال تلگرام taktazbourse@یا http://telegram.me/taktazbourse

سیگنال خرید رایگان و تحلیل تکنیکال سهام

کانال تلگرام taktazbourse@یا http://telegram.me/taktazbourse

سیگنال خرید رایگان و تحلیل تکنیکال سهام

ضمن تشکر از حضور شما دوست گرامی در وبلاگ تکتازبورس به اطلاع می رساند کلیه مطالب ارائه شده در این وبلاگ نظرات شخصی نویسنده می باشد، مسلما احتمال بروز خطای محاسباتی در تحلیل ها وجود دارد و امری اجتناب ناپذیراست. در همین راستا شایسته است قبل از هر گونه اقدام به خرید و یا فروش شخصا روند سهم؛ شرایط بنیادی و سایر عوامل دیگر را در نظر گرفته و با مسئولیت شخصی خود خرید کنید. در همین راستا تکتازبورس و کاربران محترم آن هیچ گونه مسئولیتی در قبال کسب سود و یا زیان احتمالی سهامداران ندارند.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب
بررسی اصلی ترین وجه اشتراک بیل گیتس و اغلب کار آفرینان بزرگ جهان نشان می دهد در هر کاری که با علاقه مشغول آن هستیم، همزمان می توانیم یک کار آفرین موفق هم بشویم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر عباس زینت بخش محقق، نویسنده، سخنران و مشاور در امور کار و کسب و کارآفرینی با ارایه مطلبی درباره اصلی ترین وجه اشتراک بیل گیتس و اغلب کار آفرینان بزرگ جهان اعلام کرد با خواندن این مقاله به این باور می رسیم در هر کاری که با علاقه مشغول آن هستیم، همزمان می توانیم یک کار آفرین موفق هم بشویم. 

تصور غالب ما این است که همه آنها در "شانس" و یا "سرمایه" و یا "ایده" نقطه مشترک دارند در حالی که اینطور نیست. به شکل منطقی می توان تصور کرد که آدمهای موفق از ترکیب "سخت کار کردن" و "زمان بندی مناسب"  بهره می برند. واقعیت اینست که سودمندی کار و کسب به سادگی ترکیب کردن "یک ایده خوب" و "سخت کار کردن"  نیست.   

در حالی که "شانس" دارای سهم کوچکی در موفقیت است، اما با امید بستن به آن نخواهید توانست دستاورد های بزرگی داشته باشید. پس وجه اشتراک همه کار آفرینان بزرگ و موفق در چیست؟  

آقای ریان رابینسون Ryan Robinson که خود یک کار آفرین و بازاریاب است ، به مردم آفرینش کار و کسب های معنی دار توسط خودشان را آموزش می دهد. در این راستا، ریان دروس آنلاین "راه اندازی کار و کسب در حین انجام کار " و " نوشتن یک پروپزال موفق برای کار آزاد""  را تدریس می کند. 

ریان می گوید: یک موضوع است که اگر نگوییم همه اما بیشتر کار آفرینان موفق در آن مشترک هستند. قبل از رسیدن شهرت، زرق و برق و پول، بیشتر آنها  "یک تخصص غالب و برتر"  را  در زمینه خاصی بنا نهاده اند. آنها قبل از راه اندازی موفق کار و کسبی که با آن مشهور شده اند، تبدیل به متخصصان واقعی شده اند.

تصور کنید چقدر سخت است در زمینه ای که  هیچ دانشی در آن ندارید متخصص شوید. آیا فکر می کنید اگر نگاه آقای بیل گیتس  به کامپیوتر به عنوان یک ماشین تایپ بزرگ بود، می توانست در مایکروسافت موفق گردد؟ اگر آقای جیمز دایسون همه زندگی خود را در یک دفتر و استخدام نظافت چی ها صرف می کرد، می توانست جارو برقی بدون کیسه خود را که هر جا کار می کند نام او را به یدک می کشد، اختراع کند ؟

گذشته از اینکه بدون شک برخی استثنا ها وجود دارند، بیایید به زندگی 6 کار آفرین بزرگ که مشاغل قدرتمندی  را برای خود بر مبنای "یک تخصص غالب و برتر" برپا کرده اند نگاهی بیاندازیم. اگر به دنبال یک شروع جهشی هستید تا در زمینه ای که برای شما بیشترین اهمیت را دارد متخصص شوید، این "فرم ارزیابی مهارت" را امروز بردارید و پر کنید. شما خواهید آموخت که به کدام مهارت نیاز خواهید داشت  و یا کدام را برونسپاری کنید تا در زمینه خود تبدیل به یک کار آفرین موفق گردید.

1.  بیل گیتس

چه کسی اسم او را نشنیده است؟ او یکی از معروف ترین آدمهای جهان است. اگر چه که او اخیرا تمرکز خود را به سوی زمینه های دیگر تغییر داده است، اما او شهرت آغازین و ثروت خود را از طریق تاسیس و ساختن مایکروسافت بدست آورده است. سالها قبل از اینکه مایکروسافت کار خود را شروع کند، بیل در کلاس هشتم با کامپیوتر آشنا شد و پس از آن زمان بی اندازه ای را صرف آموختن برنامه نویسی برای سیستم های مختلف کرد. زمانی که موفق به ساختن نرم افزارهای کامپیوتری و آغاز مایکروسافت با پل آلن  گردید، بیل 10 سال تجربه نرم افزار نویسی را در خود انباشته کرده بود.

مایکروسافت در ۴ اپریل سال ۱۹۷۵ در شهر Albuquerque در نیومکزیکو توسط دو دوست دوران‌ کودکی که به کامپیوتر علاقه داشتند، تأسیس شد. پل الن اخراج شده‌ی دانشگاه واشنگتن در سمت چپ و بیل گیتس اخراج شده‌ی دانشگاه هاروارد در سمت راست.

در روزهای اول شرکت، او خود شخصا حتی هر خط کد های مایکروسافت را مرور می کرد. قطعا اگر بیل در دوران نو جوانی با کد دست و پنجه نرم نکرده بود، الان مایکروسافتی هم وجود نداشت.

2.  والت دیزنی

یک افسانه نمادین دیگر در زمان ما والت دیزنی Walt Disney  است. بله، والت دیزنی خیلی وقت پیش مرده است اما نام و افسامه او تا زمان طولانی در آینده ادامه خواهد داشت. چطور است که نام دیزنی بعد از 50 سال از مرگ او کماکان اینقدر معروف است؟ 

 

در واقع نه تنها اسم او خیلی معروف است،  بلکه محصولات همیشه سبز او امروز به اندازه سالهای گذشته موفق می باشند. با وجود اینکه آقای والت، کارتن میکی ماوس Mickey Mouse را در سال 1928 ساخت، اما هنوز بچه های امروز بخشی از تفریح و سرگرمیشان با این کارتن است. قبل از اینکه اسم آقای والت مطرح شود، او به نوشتن کمدی، داستان سرایی، و خلق شخصیت ها و کاراکترها مشغول بوده است.

 

ماندگاری موفقیت او را می توان به خلاقیت شدید و شور و اشتیاق او برای داستان سرایی که در سنین کم آغاز کرده بود نسبت داد. او پایه های موفقیت  را با پیشگامی در خلق انیمیشن مدرن و فیلمسازی بنا نهاد تا همه کار و کسب والت دیزنی در دهه های آینده بر مبنای آن ادامه دار باشد.  

3.  جُن مارو

یکی از توانمند ترین بلاگرهای دنیا آقای جُن مارو Jon Marrow  است. او دانش محتوا نویسی خود را طی سالیان متمادی آزمون و خطا که شامل ویراستاری حق العمل کاری در Copyblogger که یکی از موفق ترین بلاگ بازاریابی محتوایی است ، بنا نهاد. پس از آن بود که جُن گل سرسبد بلاگهای خود یعنی  Boost Blog Traffic  را راه اندازی کرد.

در بدو تولد جُن، پزشکان متوجه بیماری فلج کلی اعضای بدن او می شوند که رایج ترین بیماری کودکان آمریکا بوده است. آنها پیش بینی کردند عمر جُن از 2 تا 3 سال تجاوز نخواهد کرد. اما مادر قهرمان او با این فکر که این نظر پزشکان است و نظر من با آنها متفاوت است، تسلیم نشد...  

ماروهم اکنون به صورت موفقیت آمیزی به آدمها چگونه بلاگ نویسی را آموخته و چندین دوره درسی در این حوزه را به صورت پولی تدریس می کند. دوره هایی که بیشتر ما می توانیم تنها آن را در رویا دیده و با وی به صورت یک به یک کسب مشاوره و راهنمایی نماییم.  جُن از معتقادان و طرفداران سرسخت این ایده است که برای استاد شدن و تسلط در هر زمینه ای نیاز به 6 سال کار سخت و مستمر است . البته برای خود او هم 6 سال زمان طول کشید تا تخصص لازم برای تسلط و استادی در بلاگ نویسی را کسب کند و هم اکنون او دردوره 6 ساله بعدی برای تبحر در صنعت تبلیغات است . 

4.  جِی.کِی. رولینگ

در دنیای داستان، برای خوانندگان و تماشاچیان فیلم ها تنها چند نام شناخته شده تر از خانم جِی.کِی. رولینگJ.K.Rowling  می باشند. این نویسنده و کار آفرین یک برند ساخت که با آن یک میلیارد دلار ثروت کسب کرد. یک بار دیگر، با وجود اینکه برای موفقیت رولینگ می توان دلایل زیادی را بر شمرد، اما عامل مهم و اصلی تسلط تخصصی وی است.

او در سن 6 سالگی نوشتن را آغاز کرد و قبل از اینکه تبدیل به یک شخصیت مطرح جهانی شود، نزدیک به 7 سال روی ایده اولیه خود کار کرد که حاصل آن داستانی شد به نام هری پاتر Harry Potter.   

5. دیوید اوِرتون

دیوید اوِرتون David Overton مدیر عامل کارخانه چیزکیک Cheesecake Factory با رستوران هایی در سر تا سر جهان است. در حال حاضر کمپانی او سالانه 1.6 میلیارد دلار درآمد دارد. دیوید کاری را که میلیون ها نفر در رویا تصور می کردند را به انجام رساند: او یک کار و کسب خانوادگی را تبدیل به یک شرکت بزرگ عمومی کرد.(Cake نماد این شرکت در NASDAQ است.)

همه کار زمانی آغاز شد که او متوجه کیفیت بسیار عالی کیک پنیر های تولید شده توسط شیرینی پزی های خانوادگی شد و آنها را به رستوران های لوس آنجلس فروخت. او فرصت را در این دید که روی این محصول اصلی متمرکز شده ، در آن متخصص شده و سپس آنرا توسعه دهد.

6.  جِیمز دایسون

برای سالیان متمادی است  که از جارو برقی ها برای زدودن غبار از خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند.  یکی از برندهای شناخته شده تر و برتر Dyson است که این نام به خاطر مخترع آن یعنی James Dyson انتخاب شد.( Sir. Dyson موسس شرکت Dyson،  یک مخترع و طراح صنعتی بریتانیایی است. او را بیشتر برای اختراع جارو برقی های بدون کیسه ای که بر مبنای جدا کردن با سیستم  Dual Cyclone کار می کند می شناسند.)

جیمز تخصص خود را از یک پیشینه طراحی بدست آورد. او برای یک سال در مدرسه هنر Byam Shaw درس خواند و سپس درس هایی را مربوط به طراحی داخلی و مبله در Royal College of Art گذراند. او زمانی که در کالج بود اولین محصولات خود را اختراع کرده و هرگز در این مسیر توقف نکرد.

تخصص غالب او منتج شده از مسیری است که در طی زمان او را متوجه مشکلات خانوارها و خلق راه حل های معنی دار کرد. او 5 سال برای تحقیق و توسعه  نمونه اولیه جارو برقی دایسون و روانه کردن آن به بازارهای جهانی زمان صرف کرد.

تخصص غالب و برتر شما در چه زمینه ای هست؟ در چه زمینه ای متخصص هستید؟

الان وقت آن است که زمینه مورد علاقه خودتان را کشف کرده و شروع کنید به کار کردن در راستای تبدیل شدن به بهترینِ مطلق.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی