سیگنال خرید رایگان و تحلیل تکنیکال سهام

کانال تلگرام taktazbourse@یا http://telegram.me/taktazbourse

سیگنال خرید رایگان و تحلیل تکنیکال سهام

کانال تلگرام taktazbourse@یا http://telegram.me/taktazbourse

سیگنال خرید رایگان و تحلیل تکنیکال سهام

ضمن تشکر از حضور شما دوست گرامی در وبلاگ تکتازبورس به اطلاع می رساند کلیه مطالب ارائه شده در این وبلاگ نظرات شخصی نویسنده می باشد، مسلما احتمال بروز خطای محاسباتی در تحلیل ها وجود دارد و امری اجتناب ناپذیراست. در همین راستا شایسته است قبل از هر گونه اقدام به خرید و یا فروش شخصا روند سهم؛ شرایط بنیادی و سایر عوامل دیگر را در نظر گرفته و با مسئولیت شخصی خود خرید کنید. در همین راستا تکتازبورس و کاربران محترم آن هیچ گونه مسئولیتی در قبال کسب سود و یا زیان احتمالی سهامداران ندارند.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

تحلیل بنیادی توریل

سه شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷ ب.ظ

برآورد سود

   در این تحلیل به محاسبه سود شرکت توکاریل و ارائه ریز محاسبات برای برآورد سود پرداخته شده است.

 

1. پیش بینی

سود شرکت توکاریل برای سال 94 با سرمایه 2,000,000 میلیون ریال به ازای هر سهم 326 ریال برآورد شده است. ریز محاسبات در جدول زیر آمده است:

image

 

2. نحوه برآورد درآمدها

   درآمد حاصل از فروش و ارائه خدمات به شرح جداول زیر و با مفروضات زیر برآورد شده است:

image

 

 

 

 

image

 

image

§        توکاریل پیش از اجرای طرح خرید واگن های جدید دارای 1465 دستگاه واگن باری لبه بلند شش محوره بوده است با ظرفیت بارگیری هر واگن 105 تن، توان حمل سالیانه 9 میلیون تن مواد اولیه از معادن به شرکت فولاد مبارکه را داشته است.

§        شرکت در سال 93  اقدام به اجرای برنامه افزایش سرمایه از 653 به 2000 میلیارد ریال نمود. بخشی از این افزایش سرمایه مربوط به خرید 200 واگن شش محوره از شرکت واگن پارس بوده که نیمی از واگن ها تا پایان سال 92 و بقیه تا پایان سال 93 تحویل شرکت شده اند. در تحلیل حاضر فرض شده است که برای سال 94 تمامی 200 دستگاه از ابتدای سال در اختیار شرکت بوده و شرکت بتواند از آن ها استفاده نماید. همچنین بخش دیگری از افزایش سرمایه مذکور جهت خرید 350 واگن چهارمحوره بوده که ظرفیت پایین تری نسبت به واگن های نوع اول دارد. برای سال 94 بصورت میانگین وزنی زمانی استفاده از 90 واگن از این نوع فرض گردیده است. 

§        مقدار تن- کیلومتر حمل مواد اولیه برای سال 93 با توجه به نرخ های سال قبل تخمین زده شده است و سپس بر اساس آن، میانگین حمل هر تن ماده اولیه 640 کیلومتر برای سال 94 درنظر گرفته شده است.

§        نرخ حمل برای سال 94 با رشد 5 درصدی نسبت به نرخ های سال 93 درنظر گرفته شده است.

 

3. نحوه برآورد بهای تمام شده

   بهای تمام شده فروش و ارایه خدمات برای سال مالی 1394 به شرح زیر پیش بینی شده است.

image

 

   ریز محاسبات مربوط به برآورد هر قلم از اقلام بهای تمام شده به شرح زیر است

image

image

 

 

·        در محاسبه هزینه استهلاک، هزینه استهلاک واگن های جدید با درنظر گرفتن مبالغ خرید منظور شده در بیانیه ثبت و با فرض استهلاک 7% نزولی محاسبه شده و به استهلاک سال 93 افزوده شده است.

·        مهمترین هزینه شرکت هزینه عملیاتی می باشد. در این بخش هزینه حق دسترسی شبکه ریلی بیش از 90% هزینه ها را تشکیل می دهد. هزینه حق دسترسی شبکه ریلی مربوط به قرارداد منعقده با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بابت ایجاد امکان بهره برداری از خطوط ریلی کشور و تامین نیروی کشش به منظور حمل و نقل و جابجایی واگن های شرکت می باشد. حق دسترسی بر حسب تن- کیلومتر محور بیان شده و بر حسب واگن پر و خالی و فشار محوری واگن تفاوت دارد.

·         سیاست دولت فعلی در جهت به صرفه کردن حمل و نقل ریلی می باشد و از طرف مسولین مربوطه در وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است که حق دسترسی افزایش نخواهد داشت. حتی در تازه ترین مصوبه به منظور تشویق شرکت های به توسعه ناوگان ریلی اعلام گردید که واگن های جدید اضافه شده از طرف شرکت ها تا مبلغ 100 میلیون تومان از پرداخت حق دسترسی معاف خواهندبود.

·        در این تحلیل نرخ حق دسترسی برای سال 94 ثابت فرض شده است و هزینه فوق با درنظر گرفتن رشد میزان تن-کیلومتر حمل مواد اولیه در سال 94 به نسبت سال 93 برآورد شده است.

 

4. برآورد سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی

هزینه های فروش، عمومی و اداری شرکت در سال 94 به نسبت این هزینه در سه ماهه اول سال جاری منظور شده است.

 

5. برآورد درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی

هزینه های مالی چهار برابر هزینه سه ماهه اول درنظر گرفته شده است.

درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها بخش مهمی از درآمد شرکت را تشکیل می دهد. جدول زیر پرتفوی شرکت را نشان می دهد:

image

 

Ø     آسیا سیر ارس

سهام این شرکت در سال 92 به مبلغ 700 میلیارد ریال خریداری شده است. این شرکت 1400 واگن بار دارد. فعالیت حمل شرکت به شرح جدول زیر است.

image

 

Ø     شرکت خدمات توکا کشش

این شرکت با 870  دستگاه واگن فله بر و 192 دستگاه واگن مسطح در زمینه حمل و نقل ریلی به فعالیت می پردازد. شرکت در سال 93 با جهش درآمدی روبرو شده است. عمده درآمد این شرکت در سال 93 مربوط به درآمد حمل و نقل ریلی برای شرکت پالایشگاه گاز هاشمی نژاد می باشد.

 

6. برآورد مالیات

با توجه به نرخ مالیات واقعی سال 93  محاسبه شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی