سیگنال خرید رایگان و تحلیل تکنیکال سهام

کانال تلگرام taktazbourse@یا http://telegram.me/taktazbourse

سیگنال خرید رایگان و تحلیل تکنیکال سهام

کانال تلگرام taktazbourse@یا http://telegram.me/taktazbourse

سیگنال خرید رایگان و تحلیل تکنیکال سهام

ضمن تشکر از حضور شما دوست گرامی در وبلاگ تکتازبورس به اطلاع می رساند کلیه مطالب ارائه شده در این وبلاگ نظرات شخصی نویسنده می باشد، مسلما احتمال بروز خطای محاسباتی در تحلیل ها وجود دارد و امری اجتناب ناپذیراست. در همین راستا شایسته است قبل از هر گونه اقدام به خرید و یا فروش شخصا روند سهم؛ شرایط بنیادی و سایر عوامل دیگر را در نظر گرفته و با مسئولیت شخصی خود خرید کنید. در همین راستا تکتازبورس و کاربران محترم آن هیچ گونه مسئولیتی در قبال کسب سود و یا زیان احتمالی سهامداران ندارند.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

تحلیل بنیادی کهمدا

چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۰۱ ب.ظ

شرکت در یک نگاه:

image

معرفی شرکت

 

کلیات:

شرکت شیشه همدان در سال 1354 تاسیس و در همان سال به ثبت رسید. فعالیتاصلی شرکت بر اساس ماده 2 اساسنامه عبارتست از: ایجاد و بهره برداری از کارخانجات تولید انواع مصنوعات شیشه ای اعم از بطری، ظروف، عایق پشم شیشه و انواع تولیدات وابسته به صنایع سیلیکات و نیز تولید انواع پودرهای معدنی به صورت آرایش شده و دانه بندی شده. این کارخانه دارای دو واحد با ظرفیتهای 40 هزار تنی و 35 هزار تنی می‌باشد.

ترکیب سهامداران:

 

ترکیب سهامداران شرکت در تاریخ 24/06/94 به شرح جدول زیر می باشد:

image

سرمایه شرکت:

image

صورت سود و زیان برآوردی:

برآورد سود سالجاری:

در بخش اول از این تحلیل به محاسبه سود شرکت در سال جاری و ارائه ریز محاسبات برای برآورد سود پرداخته شده است.

1) پیش بینی:

سود شرکت برای سالجاری با سرمایه 288،000 میلیون ریال به ازای هر سهم 953 ریال در محتمل ترین حالت برآورد شده است. ریز محاسبات در جدول زیر آمده است:

صورت سود و زیان برآوردی سال 1395:

image

مفروضات در نظر گرفته شده در برآورد سود هر سهم:

برآورد تولید و فروش در سال جاری:

محصولات تولیدی این کارخانه تولید انواع ظروف شیشه ای جهت استفاده در صنایع غذایی و نوشابه سازی است. ظرفیت کارخانه (جمع هر دو واحد) معادل 75000 تن می‌باشد. همانطور که در جدول ذیل پیداست میزان تولید و فروشها شرکت در 5 سال گذشته به طور میانگین معادل ظرفیت کارخانه بوده است.

در ذیل جداول مربوط به برآورد مقدار، نرخ و میلغ فروش برای سال مالی جاری و مقایسه آن با سال گذشته ارائه شده است.

image

در بودجه ارائه شده توسط شرکت میزان تولید برای سال جاری معادل 68000 تن در نظر گرفته شده است و میزان فروش بر اساس جداول ارائه شده 64000 تن منظور شده است. با توجه به رکود موجود در طرف تقاضا و همچنین با عنایت به تعطیلی کوره شماره 2 کارخانه جهت تعمیرات سرد به مدت 5 ماه (شروع از اردیبهشت ماه سال 1395) موجب کاهش تولید و به دنبال آن و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کاهش فروش را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است که طرح توسعه شرکت شیشه همدان در رابطه با تولید انواع ظروف شیشه و جار و دارویی در سال 1395 آغاز و در انتهای هان سال به بهره برداری خواهد رسید. با توجه به اطلاعات موجود این طرح بر صورتهای مالی سال 1396 و 1397 کهمدا موثر خواهد بود .

 

 

image

 

نکته: در برآورد مبلغ فروش شرکت شیشه همدان با توجه به شرایط اقتصادی موجود هیچ گونه افزایش نرخی برای محصولات این شرکت در نظر گرفته نشده است.

برآورد بهای تمام شده کالای فروش رفته:

سرفصل بهای تمام شده کالای فروش رفته به طور کلی از سه بخش مواد مستقیم، هزینه حقوق و دستمزد و سربار تولید تشکیل شده است. در صورتهای مالی شرکت شیشه همدان مواد مستقیم بیشترین سهم را از این سرفصل به خود اختصاص داده است.

image

مهمترین مواد اولیه مصرفی شرکت شیشه همدان به ترتیب عبارتست از کربنات سدیم ، لوازم بسته بندی، پودر سیلیس و خرده شیشه.

image

image

image

*** اطلاعات مربوط به مواد اولیه مصرف برای کل سال 1394 توسط شرکت ارائه نشده است.

مقدار مواد اولیه مصرفی بر اساس میانگین ضریب مصرف در طی 4 سال اخیر محاسبه شده است.

شایان ذکر است که در طی شش ماه گذشته نرخ انواع کالاها در سطح دنیا با کاهش همراه بوده است. از طرفی با توجه به کاهش میزان تولید در سال مالی 1395 افزایش در مبلغ مربوط به هزینه لوازم بسته بندی منطقی به نظر نمیرسد. به همین دلیل این مبلغ با 10% کاهش نسبت به بودجه ارائه شده پیش بینی شده است. نرخ مواد اولیه مطابق نرخهای نه ماهه 1394 در نظر گرفته شده است.

هزینه های سربار نیز عمدتا ناشی از هزینه تعمیر و نگهداری، هزینه انرژی و استهلاک می‌باشد.

سایر هزینه ها با توجه به عملکرد سال 1394 و بودجه ارائه شده برای سال 1395 محاسبه شده است.

درآمدهای حالص از سرمایه‌گذاری شرکت درآمد حاصل از سپرده های بانکی و سرمایه‌گذاری در سهام شرکتها و سود(زیان) ناشی از تسعیر ارز داراییها و بدهی می باشد.

در سال گذشته با توجه به تسویه بدهی های ارزی شرکت به نرخ 70 درصد ارز مبادله ای موجب شد که شرکت از این محل 47 میلیارد ریال سود ناشی از تسعیر ارز شناسایی نماید. در ذیل تسهیلات پرداختی تحت شرایط گفته شده به تصویر کشیده شده است.

image

در برآورد سال مالی جاری سود حاصل از تسعیر ارز، صفر در نظر گرفته شده است.

نرخ مالیات همچون سال گذشته معادل 21 درصد در نظر گرفته شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی